Athens, Greece
211-4076204

Διαχείριση προβλημάτων προσοχής, μνήμης και πνευματικής διαύγειας για άτομα που νόσησαν απο covid-19

pexels-photo-3771129 - Αντιγραφή

Είναι πολύ συνηθισμένο άνθρωποι που αρρώστησαν βαριά, ειδικά όσοι χρησιμοποίησαν αναπνευστήρα κατά τη νοσηλεία τους, να δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, να θυμηθούν πράγματα και να σκεφτούν καθαρά. Αυτές οι δυσκολίες θα υποχωρήσουν μέσα σε λίγες εβδομάδες ή λίγους μήνες, αλλά για ορισμένους ανθρώπους ίσως κρατήσουν περισσότερο.

Είναι σημαντικό για εσάς και την οικογένειά σας να αναγνωρίσετε

ότι έχετε αυτές τις δυσκολίες, διότι μπορεί να επηρεάσουν τις σχέσεις σας, τις καθημερινές σας δραστηριότητες και την επιστροφή σας στην εργασία ή την εκπαίδευση.

Εάν παρουσιάσετε αυτές τις δυσκολίες, μπορεί να σας βοηθήσουν οι παρακάτω στρατηγικές:

  • Η σωματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει τον εγκέφαλό σας να αναρρώσει. Ενώ μπορεί αυτό να σας φαίνεται δύσκολο εάν νιώθετε αδύναμος, κουρασμένος ή εάν λαχανιάζετε, προσπαθήστε σταδιακά να εντάξετε χαλαρές ασκήσεις στην καθημερινότητά σας. Οι ασκήσεις για καλή φυσική κατάσταση και ενδυνάμωση που περιγράφονται παραπάνω σε αυτό το φυλλάδιο, είναι μια καλή αρχή.
  • Νοητικές ασκήσεις, όπως νέα χόμπι ή νέες δραστηριότητες, παζλ, παιχνίδια με λέξεις και αριθμούς, ασκήσεις μνήμης και το διάβασμα, μπορούν να βοηθήσουν. Ξεκινάτε με νοητικές ασκήσεις που σας δυσκολεύουν, αλλά που μπορείτε να καταφέρετε, και αυξάνετε το συντελεστή δυσκολίας όσο προχωράτε. Αυτό είναι σημαντικό για να διατηρείτε το κίνητρό σας.
  • Να παροτρύνετε τον εαυτό σας με λίστες, σημειώματα και υπενθυμίσεις ώστε να θυμάστε τι έχετε να κάνετε.
  • Να διαιρείτε τις δραστηριότητες σε επιμέρους βήματα για να μη νιώσετε εξάντληση

Ορισμένες από τις παρακάτω στρατηγικές για τη διαχείριση δραστηριοτήτων στην καθημερινότητα μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε και την επίδραση προβλημάτων προσοχής, μνήμης και πνευματικής διαύγειας.

Για παράδειγμα, να αναπροσαρμόζετε τις προσδοκίες σας και να αφήνετε τους άλλους να σας βοηθήσουν.

Διαχείριση καθημερινών δραστηριοτήτων

Είναι σημαντικό να γίνετε πάλι δραστήριος ενώ αναρρώνετε, αλλά αυτό μπορεί να σας φαίνεται δύσκολο εάν νιώθετε πολύ κουρασμένος, λαχανιασμένος ή αδύναμος, κάτι που είναι φυσιολογικό μετά από μια βαριά ασθένεια. Ό,τι κάνουμε, για παράδειγμα το πλύσιμο, το ντύσιμο, το μαγείρεμα, η εργασία ή το παιχνίδι, χρειάζεται ενέργεια.

Μετά από μια βαριά ασθένεια, ίσως δεν έχετε την ίδια ενέργεια που είχατε και μπορεί πλέον να χρειάζεται να προσπαθήσετε περισσότερο για ορισμένα πράγματα.

Εάν νιώθετε έτσι, μπορεί να σας βοηθήσουν οι παρακάτω στρατηγικές:

  • Να αναπροσαρμόζετε τις προσδοκίες σας για το τι μπορείτε να κάνετε μέσα στην ημέρα. Να θέτετε ρεαλιστικούς στόχους με βάση το πώς νιώθετε. Όταν είστε πολύ κουρασμένος, λαχανιασμένος ή αδύναμος, ακόμη και το να σηκωθείτε από το κρεβάτι, να πλυθείτε και να ντυθείτε μπορεί να είναι κατόρθωμα.
  • Να φυλάτε δυνάμεις κάνοντας πράγματα ενώ κάθεστε όσο περισσότερο μπορείτε, όπως όταν κάνετε ντους, ντύνεστε ή μαγειρεύετε. Να προσπαθείτε να μην κάνετε πράγματα για τα οποία πρέπει να στέκεστε, να σκύβετε, να τεντώνεστε ψηλά ή να στηρίζεστε στα γόνατα για πολλή ώρα.
  • Να κινείστε χαλαρά και να προσπαθείτε να κάνετε εύκολες δουλειές ανάμεσα στις δύσκολες. Ίσως χρειάζεστε χρόνο για ξεκούραση μέσα στην ημέρα.
  • Να αφήνετε τους άλλους να σας βοηθήσουν με τα πράγματα που σας δυσκολεύουν. Πράγματα όπως η φροντίδα των παιδιών, τα ψώνια, το μαγείρεμα ή η οδήγηση μπορεί να είναι δύσκολα. Να αποδέχεστε τις προσφορές για βοήθεια και να λέτε στους άλλους τι μπορούν να κάνουν για να σας βοηθήσουν. Υπηρεσίες που μπορούν να σας βοηθήσουν σε κάποιες δραστηριότητες όπως τα ψώνια ήτο μαγείρεμα, μπορούν να φανούν χρήσιμες ενόσω αναρρώνετε
  • Να επιστρέψετε με το μαλακό. Μην προσπαθείτε να κάνετε τα πάντα ώσπου να νιώσετε έτοιμος. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα μιλήσετε με τον εργοδότη σας για να επιστρέψετε σταδιακά στην εργασία σας αναλαμβάνοντας ένα ρόλο που είναι πιο εύκολος για εσάς, ότι θα ζητήσετε βοήθεια με τα παιδιά και ότι, με τον καιρό, θα επιστρέψετε στα χόμπι σας.

Related Posts