Athens, Greece
211-4076204

ASIΑΝ FITNESS

pexels-photo-959058

Ο ασιατικός τρόπος ζωής έχει πραγματικά εισβάλλει στη ζωή μας και η φιλοσοφία γύρω από το σώμα και το πνεύμα που μας έρχεται από την ανατολή, μεταφράστηκε σε… fitness, με αποτέλεσμα τα γυμναστήρια να συνδυάζουν πλέον και να προσαρμόζουν άγνωστες ανατολικές τεχνικές στα δυτικά δεδομένα άσκησης.

Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα κυριότερα, από το Α έως το Ω…

 

Ai-ki-do

Τεχνική απόκρουσης επιθέσεων. O επιτιθέμενος πρέπει να αποκρουστεί πέφτοντας στο έδαφος.

Aroha

Μείγμα τάι τσι, Kung-Fu και Haka, ενός πολεμικού χορού από τη Νέα Ζηλανδία.

Ba Duan Jin

Κινέζικο σύστημα που βοηθάει στη χαλάρωση, την ενδυνάμωση και την επίταση των μυών μέσα από μια σειρά απλών ασκήσεων.

Body– Ener-Chi

Μείγμα πιλάτες και γιόγκα. Στοιχεία ενδυνάμωσης για το μηχανισμό κίνησης του σώματος συγχωνεύονται με χαλαρωτικές ασκήσεις αυτοελέγχου σώματος και πνεύματος.

Chi yoga

Μέσα από ένα έντονο πρόγραμμα οι μύες δυναμώνουν όχι μεμονωμένα, αλλά σε ομάδες («αλυσίδες». Στην αρχή όλες οι ασκήσεις γίνονται μεμονωμένα και στο τέλος συνδέονται σε μία ενιαία χορογραφία.

Chi-Ball

Συνδυασμός της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής με τη γιόγκα και τις τεχνικές χαλάρωσης, στον οποίο χρησιμοποιούνται τέσσερις αρωματισμένες χρωματιστές μπάλες (μεγέθους 20 εκατοστών περίπου).

Chi-kung

Κομμάτι της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής, που αποτελείται από περίπου 800 ακολουθίες κινήσεων που γίνονται παντού, είτε στεκόμαστε, είτε καθόμαστε ή είμαστε ξαπλωμένοι.

Chi-Moving

Μια σειρά από κινήσεις που γίνονται με συνεχόμενη ροή καθώς και η σωστή στάση του σώματος μειώνουν το στρες και φέρνουν νέα ενέργεια σε αυτούς που ασκούνται.

Do-in

Μέσα από μία σειρά ασκήσεων και αυτομασάζ επιτυγχάνεται η εξισορρόπηση ενέργειας.

Falun Gon

Διαλογισμός πνεύματος και σώματος σε συνδυασμό με πέντε απλές ασκήσεις.

Felden-krais

Εκμάθηση νέων τρόπων κίνησης που χαλαρώνουν ώμους, σβέρκο και σπονδυλική στήλη.

Hapkido

Τεχνικές για αντιμετώπιση επιθέσεων, εντυπωσιακές ρίψεις στο έδαφος και λαβές.

Judo

Είναι η πιο ήπια πολεμική τέχνη. Γυμνάζεστε στην μάχη στο έδαφος και στον αγώνα σώμα με σώμα.

Ju-Jutsu

Πρόγραμμα πάλης και αυτοάμυνας, βασισμένο στα χτυπήματα, στις κλωτσιές, καθώς και στις χειρολαβές που μπορούν να εφαρμοστούν κατά την πάλη τόσο στο έδαφος όσο και σε όρθια στάση.

Karate

Η τέχνη του «άδειου χεριού». Γυμνάζει ολόκληρο το σώμα, δυναμώνοντας ταυτόχρονα και το πνεύμα.

Ki-Boe

Προπόνηση που συνδυάζει αερόμπικ με στοιχεία κικ μπόξινγκ

Kick boxing

Μοντέρνα μορφή του καράτε με χαμηλές κλωτσιές, τεχνικές μπόξινγκ και χτυπημάτων με το πόδι.

Kungfu

600 τύποι ασκήσεων, που αντιστοιχούν στις κινήσεις ζώων (π.χ. τίγρης: δύναμη).

Kyado

Είδος τοξοβολίας. Oι διάφορες τελετουργίες βοηθούν στην ανάπτυξη της ικανότητα συγκέντρωσης.

Madras

Έχει στόχο να κατευθύνει και να συμπυκνώσει την ενέργεια. Πολλοί χαρακτηρίζουν τα μάντρας ως τη γιόγκα των δαχτύλων, διότι οι διάφορες κινήσεις τους (τέντωμα, κύρτωμα, σταύρωμα) βελτιώνουν τη γενική κατάσταση σώματος και πνεύματος.

Muay-Thai

Άθλημα με επαφή σώμα με σώμα. Κλωτσιές και χτυπήματα με το πόδι, το γόνατο και την ωλένη.

Ninjutsu

Ninja-Training. Υποκριτική, χρήση τακτικής και βοηθητικών μέσων (π.χ. σκόνη τύφλωσης του αντιπάλου).

NΙΑ

Neuromuscular Integrative Action. Πολεμικές τέχνες, χοροί από Ανατολή και Δύση αλλά και ολιστικές μέθοδοι θεραπείας αποτελούν τη βάση για τη μέθοδο αυτή.

Pencak Silat

Πολεμική τέχνη με ή χωρίς όπλα.

Pranayama

Ασκήσεις αναπνοής τύπου γιόγκα, για ενδυνάμωση της ροής ενέργειας.

Sen Fi

Sensual fighting. Συνδυάζει κινήσεις Kung-Fu και χορευτικά βήματα από τον πολυνησιακό χορό Haka. Στόχος της να ενεργοποιήσει τη ροή της ζωτικής ενέργειας.

Synergy

Πολεμικό άθλημα με μοντέρνα προπόνηση, που συνδυάζει τις ασκήσεις ενδυνάμωσης και αντοχής με αναπνοές και διαλογισμό.

Tae bi

Παραλλαγή του Tae Bo, εξίσου δημοφιλής. Περιλαμβάνει και ασκήσεις ενδυνάμωσης των μυών και γυμναστική για τη μέση, καθώς και ασκήσεις χαλάρωσης και διαλογισμού.

Tae bo

Συνδυασμός Τάε κβο ντο, μποξ και αερόμπικ. Συνδυάζει τα χτυπήματα με το πόδι και τον καρπό των ασιατικών πολεμικών τεχνών με στοιχεία από το Fitness Training και το αερόμπικ.

Tae-kwon-do

Πολεμική τέχνη που συμπεριλαμβάνεται στα ολυμπιακά αθλήματα και θυμίζει αρκετά το καράτε σε τεχνικό αλλά και πνευματικό επίπεδο. Περιλαμβάνει σταθερές διαδοχές ασκήσεων (Poomse / Hyong), καθώς και αυτοάμυνα στη μάχη σώμα με σώμα (Hosinsul).

Tai-chi

Αποτελείται από μια διαδοχή κινήσεων, τις λεγόμενες «φόρμες», που γίνονται σε αρμονία με την αναπνοή και χωρίς διάλειμμα, συνεχόμενα για κάποια λεπτά, έτσι ώστε να μη διακόπτεται η ροή της κίνησης που πρέπει να είναι ενιαία. Το τάι τσι τσουάν είναι η πιο διάσημη φόρμα που ενδείκνυται ιδιαίτερα για αρχάριους, ενώ οι φόρμες γιάνγκ, σαολίν και η «σπαθί», είναι για πιο προχωρημένους.

Wing Tsun

Η συνέχεια του κινέζικου Shaolin Box. Χαρακτηριστικές είναι οι «αλυσίδες» χτυπημάτων που στόχο έχουν να σπάσουν την αντίσταση του αντιπάλου.

Yoga

Γνωστή στην Ινδία εδώ και χιλιάδες χρόνια. Αποτελώντας κάποτε τεχνική αυτοσυγκέντρωσης, για την επίτευξη της έκστασης και τον οραματισμό είναι σήμερα στο δυτικό κόσμο διάσημη ως ολιστική μέθοδος εκγύμνασης του σώματος και του πνεύματος.

Za-zen

Διαλογισμός σε καθιστή στάση. Συγκέντρωση σώματος και πνεύματος.

Ασκήσεις από το Θιβέτ

Η τεχνική αυτή αποτελείται από πέντε ασκήσεις -έγιναν γνωστές από τον Peter Kelder- που γίνονται καθημερινά με συγκεκριμένη και σταθερή σειρά. Oι ασκήσεις αυτές θυμίζουν στάσεις της γιόγκα και είναι κυρίως κινήσεις της σπονδυλικής στήλης.

 

Δοκιμάστε κι εσείς…

Ελέγξτε τη στάση σας

Ελέγχετε συνεχώς τη στάση σας και διορθώστε την. Όταν είστε πολύ τεντωμένοι ή μαζεμένοι, η σωστή αναπνοή εμποδίζεται. Αποφύγετε να «ρίχνετε» τους ώμους προς τα μπρος, μη σταυρώνετε τα πόδια σας, και αφήστε γλώσσα, στόμα και σαγόνι χαλαρά.

Λύστε την ένταση

Βγάλτε τα παπούτσια σας και σταθείτε όρθιοι, με τα πόδια ανοιχτά. Πάρτε μια βαθιά αναπνοή από τη μύτη, σηκώνοντας ταυτόχρονα τα χέρια κάθετα προς τα πάνω. Φροντίστε τα μάτια σας να κοιτάνε και αυτά κατά πάνω. Φανταστείτε ότι όλο σας το σώμα, από τα δάχτυλα των ποδιών μέχρι τις άκρες των δαχτύλων σας, αναπνέει βαθιά. Εκπνεύστε από το στόμα γέρνοντας ταυτόχρονα το σώμα προς τα μπρος. Αφήστε τον άνω κορμό και τα χέρια να κρέμονται χαλαρά προς τα κάτω. Επαναλάβετε τρεις φορές.

Αντλήστε ενέργεια

Σταθείτε όρθιοι, με τα πόδια ανοιχτά και τα χέρια στο σώμα. Εναποθέστε το βάρος σας στο πίσω πόδι, λυγίζοντας ταυτόχρονα τα χέρια σας αργά-αργά και φέρνοντάς τα μπροστά από το πρόσωπο.

Συγκρατήστε ενέργεια

Τα πόδια σε διάσταση. Σηκώστε χέρια και καρπούς έτσι σα να κρατάτε νοητά μία μπάλα. «Φέρτε την μπάλα» πρώτα αριστερά, μετά πάλι στη μέση και μετά δεξιά.

«Ρουφήξτε» ενέργεια

Σταθείτε όρθιοι, με τα πόδια ανοιχτά και τα χέρια στο σώμα. Εναποθέστε το βάρος σας στο αριστερό πόδι και σηκώστε χαλαρά τα χέρια σας, αφαιρώντας κάθε ένταση από πάνω τους.

Εξισορροπήστε ενέργεια

Ξαπλώστε ανάσκελα, τα πόδια κολλημένα το ένα δίπλα στο άλλο και σκεπασμένα με μια κουβέρτα. Βάλτε τη μία σας παλάμη στην κοιλιά και την άλλη στο κεφάλι ή την περιοχή της καρδιάς. Φροντίστε να νιώσετε τα χέρια σας ελαφρά και χαλαρά. Αναπνεύστε βαθιά μέσα από τη μύτη πρώτα «κατεβάζοντας» την αναπνοή σας προς την κοιλιά και μετά ανεβάζοντάς την προς τα πάνω, στο στήθος. Εκπνεύστε από το στόμα. Φανταστείτε ότι μαζί με τον αέρα εγκαταλείπουν το σώμα σας και όλα τα άγχη και οι αρνητικές σκέψεις. Επαναλάβετε τουλάχιστον για πέντε λεπτά.

Ανεβάστε την ενεργητικότητά σας

Σταθείτε όρθιοι. Εισπνεύσατε αργά, από τη μύτη, έχοντας την κοιλιά σας τεντωμένη προς τα έξω. Εκπνεύστε πιο γρήγορα, ρουφώντας την κοιλιά προς τα μέσα. Αυξήστε σταδιακά την ταχύτητα. Μετά από 40 αναπνοές περίπου κρατήστε την αναπνοή σας για 20 με 40 δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε τρεις φορές.

 

 

 

Οι πληροφορίες που σας παρέχουμε είναι καθαρά και μόνο ενημερωτικές και δεν έχουν σκοπό την προβολή ή προώθηση συγκεκριμένων ιδεών ή την προώθηση αγοράς συγκεκριμένων οργάνων ή υπηρεσιών. Οι ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες του ATHLOS SPORTS HOUSE είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφόρηση ή βοήθεια χρειάζεστε. Κείμενα, φωτογραφίες, σκίτσα και λοιπό οπτικό υλικό είναι ιδιοκτησίας του ATHLOS SPORTS HOUSE ή έχει αποκτηθεί με νόμιμο τρόπο, όπως λ.χ. την παροχή ειδικής αδείας χρήσης. Οποιαδήποτε ανατύπωση, μετάφραση, αντιγραφή και γενικά η χρήση κειμένου, σκίτσων, φωτογραφιών και τρόπου έκθεσης των περιεχομένων, ολική ή τμηματική, με οποιοδήποτε έντυπο, ηλεκτρονικό ή άλλο μέσο, επιτρέπεται μόνο με προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση και με υποχρέωση αναφοράς στην πηγή. Κάθε άλλη περίπτωση, συνιστά παράβαση των κατοχυρωμένων πνευματικών δικαιωμάτων. © Athlos Sports House – All rights reserved

Related Posts