Athens, Greece
211-4076204

Πρέπει να κάνουμε 10.000 βήματα την ημέρα για την υγεία μας;

smart

Η συμβουλή ότι κάνουμε 10.000 βήματα την ημέρα είναι περισσότερο ένα κόλπο μάρκετινγκ παρά βασιζόταν  στην επιστήμη. Εάν κάνουμε πολύ λιγότερα μπορεί να έχει αξιοσημείωτα οφέλη.

Οι συσκευές παρακολούθησης φυσικής κατάστασης συχνά συνιστούν να κάνουμε 10.000 βήματα την ημέρα. Όμως ο στόχος των 10.000 βημάτων, που πολλοί από εμάς πιστεύουμε ότι βασίζεται στην επιστήμη, στην πραγματικότητα στηρίζεται σε μια περίεργη ιστορία.

Σύμφωνα με τον Δρ. I-Min Lee, καθηγητή επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ  και ειδικό στον αριθμό των βημάτων για την υγεία, ο στόχος των 10.000 βημάτων έγινε δημοφιλής στην Ιαπωνία τη δεκαετία του 1960. Ένας κατασκευαστής ρολογιών, ελπίζοντας να επωφεληθεί από το ενδιαφέρον για τη φυσική κατάσταση μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο του 1964, παρήγαγε μαζικά ένα βηματόμετρο με ένα όνομα που, όταν γράφτηκε με ιαπωνικούς χαρακτήρες, έμοιαζε με έναν περπάτημα. Μεταφράστηκε επίσης ως «μετρητής 10.000 μέτρων», δημιουργώντας έναν σκοπό περπατήματος που, μέσα στις δεκαετίες, κάπως ενσωματώθηκε στην παγκόσμια συνείδησή μας – και τους ιχνηλάτες φυσικής κατάστασης.

Αλλά σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται ότι δεν χρειάζεται να κάνουμε 10.000 βήματα την ημέρα, που είναι περίπου οκτώ χιλιόμετρα, για χάρη της υγείας ή της μακροζωίας μας.

Μια μελέτη του 2019 από τον Δρ. Lee και τους συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες στα 70 τους που κατάφεραν μόλις 4.400 βήματα την ημέρα μείωσαν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά περίπου 40%, σε σύγκριση με τις γυναίκες που ολοκληρώνουν 2.700 ή λιγότερα βήματα την ημέρα. Οι κίνδυνοι για πρόωρο θάνατο συνέχισαν να μειώνονται στις γυναίκες που περπατούν πάνω από 5.000 βήματα την ημέρα, αλλά τα οφέλη είναι σαν να κάνεις 7.500 καθημερινά βήματα.