Athens, Greece
211-4076204

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ

pexels-photo-433636

Ο απλούστερος τρόπος υπολογισμού του επιθυμητού (αποδεκτού) βάρους γίνεται αφαιρώντας στους άντρες 10% από τα εκατοστά του ύψους πάνω από το μέτρο και στις γυναίκες αφαιρώντας 15%. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τον παραπάνω υπολογισμό, μια γυναίκα ύψους 1,70 θα πρέπει να ζυγίζει 70 – (70Χ10%)=63 κιλά κι ένας άντρας ύψους 1,85 περίπου 76,5 κιλά. Το πρόβλημα με αυτή τη μέθοδο είναι ότι δεν  υπολογίζεται η ηλικία, το ποσοστό λίπους και το είδος του σκελετού και δε λαμβάνει υπόψη ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, με την πάροδο της ηλικίας υπάρχει μείωση του μυϊκού ιστού και, συνεπακόλουθα, απαιτείται μία γενικότερη μείωση βάρους. Άλλωστε, τα άτομα μικρότερης ηλικίας, με μικρότερο ποσοστό λίπους και μεγαλύτερο βάρος σκελετού, μπορούν, και μερικές φορές “πρέπει”, να ζυγίζουν περισσότερα κιλά από ό,τι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας ή με μεγαλύτερο ποσοστό λίπους ή/και με μικρότερο βάρος σκελετού (ελαφρύς ή μέτριος σκελετός).

Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλές μέθοδοι με τις οποίες μπορεί κάποιος να υπολογίσει το φυσιολογικό, το επιθυμητό ή και το ιδανικό βάρος του. Δεν υπάρχει καμιά όμως μέθοδος που να είναι υπολείπεται σφαλμάτων ούτε κάποια μέθοδος που να θεωρείται απόλυτα αξιόπιστη. Για αυτό τον λόγο, οι περισσότεροι ιατροί εξακολουθούν να υπολογίζουν τα πλαίσια του φυσιολογικού βάρους με βάση τους πίνακες που εκδίδουν οι διάφορες ασφαλιστικές εταιρείες. Κλασικότερος όλος παραμένει ο πίνακας της Metropolitan τον οποίο και παραθέτουμε στην πιο πρόσφατη, χρονικά, τροποποίησή του.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΙΩΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ

ΠΗΓΗ: Metropolitan Height and Weight Tables, U.S.A

ΥΨΟΣ ΕΛΑΦΡΥΣ ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΕΣΑΙΟΣ ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΚΕΛΕΤΟΣ
ΑΝΤΡΕΣ

25 ετών

1,55

1,57

1,60

1,62

1,65

1,67

1,70

1,72

1,75

1,77

1,80

1,82

1,85

1,87

1,90

 

51-54

52-56

53-57

55-58

55-60

58-62

60-64

62-66

64-68

65-70

67-72

69-74

71-76

73-78

74-79

54-59

54-59

56-62

58-63

59-65

61-67

63-69

64-71

66-73

68-75

70-77

72-79

74-82

76-84

78-86

57-64

59-65

60-67

61-69

63-71

64-73

67-75

68-77

70-79

72-81

64-84

76-86

78-88

81-90

89-93

       
ΓΥΝΑΙΚΕΣ

25 ετών

1,42

1,45

1,47

1,50

1,52

1,55

1,57

1,60

1,62

1,65

1,67

1,70

1,72

1,75

1,77

42-44

43-46

44-48

45-49

46-50

48-51

49-53

50-54

52-56

54-58

55-59

57-61

59-63

61-65

63-67

44-49

45-50

46-51

47-53

49-54

50-55

51-57

53-59

54-61

56-63

58-65

60-67

62-69

63-70

65-72

47-54

48-55

49-57

51-58

52-59

53-61

55-63

57-64

59-66

60-68

62-70

64-72

66-74

68-76

69-79

μέτρα κιλά κιλά κιλά
1.  Το “ιδανικό” βάρος είναι συνήθως 5-7% λιγότερο από το “φυσιολογικό”.

2.  Για τις γυναίκες 18-25 ετών αφαιρέστε 0,5 κιλό για κάθε χρόνο κάτω από τα 25 και για τους άντρες 18-25 ετών αφαιρέστε 250 γραμμάρια για κάθε χρόνο κάτω από τα 25.

3.  Σε ηλικίες πάνω από τα 45 – 50 το “φυσιολογικό βάρος” θα πρέπει να τείνει σταδιακά προς το ελάχιστοι όριο για το συγκεκριμένο ύψος κι είδος σκελετού

4.  Τα προτεινόμενα κιλά είναι ενδεικτικά κι όχι απόλυτα.

5.  Άτομα με χαμηλότερο ποσοστό λίπους από το “κανονικό” μπορούν να ζυγίζουν περισσότερα κιλά εφόσον ασκούνται συστηματικά και διατρέφονται σωστά.

 

Related Posts